MATEMATİK VE ORİGAMİ

17 Mart 2013 Pazar


Japonca "ori" (katlamak) ve "gami" (kâğıt) sözcüklerinin birleşiminden meydana gelen origami kelimesi, kâğıt katlama sanatına anlamına gelmektedir.
Öğrencilerimiz proje ödevi olarak çeşitli çok yüzlüler(platonik cisimler) oluşturacak. Öğrencilerimiz matematiğin farklı yönünü keşfedip, keyifli vakit geçirecekler ve yapmış oldukları çalışmalar sene sonunda yapılacak olan MATEMATİK VE ORİGAMİ sergisinde sergilenecek.

Polyhedron origami olarak arama yaparsanız farklı kaynaklara ulaşırsınız.

SÜREÇ DEĞERLENDİRME:5 NİSAN  (Seçtiğiniz çalışmayı yapmadan önce bana gösteriniz)
TESLİM TARİHİ: 1 MAYIS

Not:Resimde bulunan çalışmalar, gecen sene dersine girdiğim öğrencilerin çalışmalarıdır

Bununla ilgili örnek çalışmalar ve proje değerlendirne ölçeği :

Aşagıda verdiğim örnek videolardır,buna benzer birçok çalışma video sitelerinde vardır.






 



 PROJE DEĞ.     ÖLÇEĞi
puan
1.    Zamanında teslim edilmesi
 80
2.    Projeyi plana göre gerçekleştirme
  5
3.    Özenle yapılmış olması
  5
4.    Yaratıcılık yeteneğini kullanma
  5
5.     Sergiye seçilmesi
  5
                                                             TOPLAM

MATEMATİĞİ OYUNLA SEVDİRELİM


        Günümüzde öğrencilerin büyük bir çoğunluğu zamanını online oyunlar oynayarak geçirmektedir. Bu ilgiyi fırsat bilerek, derslerimizi ve öğrencilerinizin ders-ödev dışında kalan vakitlerini -elbette ailenin bilgisayar kullanım kurallarını çiğnememek koşuluyla- online-multiplayer oyunlar oynayarak geçirmelerini sağlayabiliriz.  Böylelikle, oynatılan oyunların içeriğine göre, öğrencilerin becerilerinin gün geçtikçe geliştiğine şahit olabilirsiniz.
       Matematik uygulamaları dersinde bu oyunları oynatarak derslerin daha eğlenceli geçmesini sağlıyorum .
       Aynı zamanda Nisan ayının ilk haftası düzenlenecek Matematik Haftasında ,yarışmalarla matematiği daha zevkli hale geitireceğiz.
İşte, size tüm bu imkanları sağlayan, internet dünyasındaki en faydalı ve kaliteli oyun sitesi: 


          Arcademic Skill Builders sitesinde,  dört işlem oyunlarının yanı sıra, İngilizce harf bulma, kesirler, saatler ve ondalık sayıları kapsayan çok kaliteli oyunlar mevcut. Oyunlar birden çok oyuncu ile de oynanabiliyor. Sitenin en çok takdir ettiğimiz bir güzel özelliği de oyun bittikten sonra öğrencilere yaptıkları hataları göstermesi.

2.DÖNEM 1.SINAV HAZIRLIK SORULARI VE KAZANIMLARI

16 Mart 2013 Cumartesi




5.SINIF 2.DÖNEM 1.SINAV KAZANIMLARI

  • Olayların olma olasılığı ile ilgili tahminler yapar.

  • Basit bir olayın olma ihtimali ile ilgili deney yapar ve sonucu yorumlar. 
  • Üçgen, kare, dikdörtgen, eşkenar dörtgen, paralelkenar ve yamuğun çevre uzunluklarını  belirler.

  • Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğunu belirler.
  • Düzlemsel şekillerin çevre uzunlukları ile ilgili problemleri çözer ve kurar.
  • Piramide örnekler verir ve yüzeyini tasvir eder
  • Boyutu açıklar ve nesneleri boyutuna göre sınıflandırır
  • Bir geometrik cismin hacmini standart olmayan bir birimle ölçer.
  • Bir doğal sayıyı ,en fazla üç defa yan yana çarpma işlemi şeklinde yazar ve üslü biçimde gösteri
  • 1cm2 lik ve 1 m2 lik birimleri kullanarak ölçmeler yapar
  • Dikdörtgensel ve karesel bölgelerin alanlarını santimetrekare ve metrekare birimleriyle hesaplar.
  • Paralelkenarsal bölgenin alanını bulur.
  • Üçgensel bölgenin alanını bulur.
                   6.SINIF 2.DÖNEM 1.SINAV KAZANIMLAR
  • Asal sayıları belirler.
  • Doğal sayıların ortak bölenleri ile ortak katlarını belirler ve problemlere uygular.
  • Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini açıklar
  • Sayı örüntülerini modelleyerek bu örüntülerdeki ilişki harflerle
  •  Belirli durumlara uygun cebirsel ifadeyi yazar
  • Eşitliğin korunumunu modelle gösterir ve açıklar.
  • Denklemi açıklar, problemlere uygun denklemleri kurar
  • Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer

  •             8.SINIF 2.DÖNEM 1.SINAV KAZANIMLAR
  • Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğu arasındaki ilişkiyi belirler.
  • Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçüleri arasındaki ilişkiyi belirler.
  • Yeterli sayıda elemanının ölçüleri verilen bir üçgeni çizer.
  • Üçgende kenarortay, kenar orta dikme, açıortay ve yüksekliği inşa eder
  • Üçgenlerde benzerlik şartlarını problemlerde uygular
  • Pythagoras (Pisagor) bağıntısını problemlerde uygula
  • Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını problemlerde uygular
  • Doğrunun eğimini modelleri ile açıklar.
  • Doğrunun eğimi ile denklemi arasındaki ilişkiyi belirler.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Facebook grubumuza katılarak iletişim kurabilir ve sitemizdeki en güncel gelişmeleri takip edebilirsiniz.


Takipte Kalın
Facebook sayfamızı beğenerek bizi her an her yerde takip edin:
Bu çalışma Creative Commons Attribution 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.